روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

احتمالا اسکوتر برقی در مهر می‌رسد

  • کد خبر: ۳۸۸۷۳
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
  • ۱
احتمالا اسکوتر برقی در مهر می‌رسد
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد احتمالا از مهر ماه شاهد بهره برداری از این وسیله حمل و نقلی خواهیم بود
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از اینکه در جلسه علنی شورای شهر مشهد در اردیبهشت ماه، نمایندگان پارلمان شهری مشهد، نام شرکت الیت را به شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی تغییر دادند، تغییرات محتوایی و عملکردی هم در ساختار و وظایف این شرکت آغاز شد.

امروز شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تنها به موضوع پارک‌های حاشیه‌ای ورود پیدا نکرده است، بلکه در کنار مسئولیتش در قبال پارک خودرو‌های شهروندان و در راستای قانون هوای پاک و حفظ محیط زیست شهری، برنامه‌ها و وظایف مختلف دیگری (شامل خریداری اسکوتر برقی، دوچرخه و حتی خرید دوچرخه برقی) را با هدف استفاده شهروندان از این وسایل حمل و نقل پاک در دستور کار دارد. البته پیش از این وعده داده شده بود که سامانه استفاده از دوچرخه و اسکوتر از ابتدای تیرماه اجرایی می‌شود، اما وجود چند مشکل سبب شد استفاده از این وسایل، به ویژه در مورد اسکوتر، با مشکلاتی مواجه شود که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در نبود دستورالعمل راهنمایی ورانندگی برای نحوه استفاده از اسکوتر در شهر دانست.
 
اما مدیران شهری به دنبال این هستند که با گرفتن تأیید راهنمایی ورانندگی و البته از راه رسیدن اسکوتر‌های خریداری شده از ابتدای مهرماه، این وسیله حمل و نقل پاک و درعین حال مفرح را در اختیار شهروندان قرار بدهند. دراین باره مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به وجود ۲ مشکل برای استفاده از اسکوتر در شهر گفت: پیمانکار خرید اسکوتر‌ها هنوز به تعهدات خود عمل نکرده و با توجه به وجود برخی مشکلات نظیر خرید کالای خارجی، دریافت کالا از گمرک و موارد دیگر، هنوز اسکوتر‌ها به دست ما نرسیده است، اما امیدواریم سفارش‌ها تا مهرماه به مشهد برسد.


خرید ۱۵۰ اسکوتر باکیفیت

محمدمهدی اسدی افزود: نبود دستورالعمل راهنمایی و رانندگی برای استفاده از این وسیله دیگرمشکل پیش روی ماست.
وی با بیان اینکه ۱۵۰ اسکوتر باکیفیت و با برند جهانی خریداری شده، اما هنوز به دست ما نرسیده است، تصریح کرد: برای موضوعات مربوط به راهنمایی ورانندگی هم نامه نگاری‌هایی صورت گرفته است. قوانین راهنمایی ورانندگی ما بسیار قدیمی است و همین مسئله سبب شده است در این قوانین، در مورد نحوه استفاده از وسایلی نظیر اسکوتر، دستورالعملی وجود نداشته باشد؛ بنابراین در همین رابطه، پرسش‌هایی برای استعلام به نیروی انتظامی ارائه شده است. راهنمایی ورانندگی استان نیز در این زمینه پیگیری کرده، اما هنوز جواب استعلام از تهران به دست ما نرسیده است.


مشهد، پیشگام برای استفاده از اسکوتر

وی با تأکید بر اینکه استفاده از اسکوتر در شهر برای اولین بار در کشور در مشهد اتفاق خواهد افتاد، ادامه داد: همین مسئله سبب شده است مشکلاتی ایجاد شود، زیرا باید دید قوانین راهنمایی ورانندگی برای استفاده از اسکوتر همانند شرایط استفاده از دوچرخه است یا قوانین مشابه موتورسیکلت برای آن به کار می‌رود.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد افزود: در دنیا، استفاده از این وسیله حمل و نقلی پاک بر مبنای قوانین مربوط به دوچرخه تعریف می‌شود، اما باید منتظر بود تا ببنیم نظر پلیس دراین باره چیست. وی تأکید کرد: البته ممکن است مسیر‌ها یا نقاطی خاص برای این وسیله در نظر گرفته شود که یکی از این‌ها کوه پارک است. این موضوع در حال مطالعه است و درصورتی که تأیید شود باید زیرساخت‌های آن نیز رعایت شود.
 
اسدی با تأکید بر اینکه نگاه ما به موضوع اسکوتر نگاهی حمل و نقلی است که باید در شهر از آن استفاده شود، تصریح کرد: امیدواریم پیگیری‌ها در این زمینه نتیجه دهد و با دریافت استعلام پلیس و البته ورود اسکوتر‌ها به شهر، بتوانیم از مهرماه شاهد بهره برداری از این وسیله حمل و نقلی باشیم. مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در پاسخ به این سؤال که چرا قبلا استعلام‌های لازم برای استفاده از اسکوتر دریافت نشده بود، گفت: موضوع استفاده از اسکوتر خیلی سریع و در بهمن ماه سال گذشته مطرح شد و ما از همان زمان مطالعات لازم را با تشکیل کارگروه‌های مختلف انجام دادیم و استعلام پلیس پس از انجام مطالعات و دیگرمسائل انجام شد.
وی تأکید کرد: البته تا قبل از رسیدن دستورالعمل راهنمایی ورانندگی، استفاده از این وسیله عملیاتی نخواهد شد.


دوچرخه اشتراکی، از شهریور امسال

اسدی در ادامه به موضوع دوچرخه برقی و دوچرخه اشتراکی نیز گریزی زد و گفت: فعلا موضوع استفاده عمومی از دوچرخه برقی را نداریم، اما ۲۰ دوچرخه برقی خریداری شده و برای مطالعات و بررسی از مدل و چگونگی استفاده از آن اقدامات در دست بررسی است.
وی افزود:، اما فاز اول استفاده از دوچرخه اشتراکی با ایجاد رک بند‌های مختلف در شهر و ایجاد نرم افزار اجاره این دوچرخه در حال نهایی شدن است و به احتمال زیاد از شهریورماه امسال با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه دوچرخه، استفاده از این نوع وسیله حمل و نقل پاک در ۳۰ نقطه شهر انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد افزود: البته هدف ما گسترش سریع استفاده از دوچرخه است که در این رابطه ۲۰۰ دوچرخه دیگر تا مهرماه امسال اضافه خواهد شد تا تعداد دوچرخه‌ها به عدد ۴۰۰ برسد. همچنین تعداد نقاط استفاده از این دوچرخه‌ها در آینده به ۱۵۰ رک بند خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
معصومه همزه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
خیلی خیلی خیلی خیلی عالیه من خریدم و استفاده کردم بی نزیره حتما بخرید واهنگم توش استفاده میشه
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->